Ons onderwijs
Speerpunten 2025-2026
- Onze burgerschapsdoelen zijn dekkend en geïntegreerd binnen het lesaanbod. (Zie schoolklimaat en aanbod). Alle leerkrachten zijn geschoold in Vreedzaam. De leerlingenraad (leerlingen uit groep 5-8) is een formeel orgaan binnen de school en levert een bijdrage aan de vernieuwingen en ontwikkelingen die op school en in de wijk plaatsvinden. Er worden jaarlijks nieuwe mediatoren opgeleid vanuit Vreedzaam.
- Het traject EDI traject wordt met intern geschoolde collega’s voortgezet. (Zie Pedagogisch handelen)
- Het systematisch en doelgericht evalueren om de ontwikkelingsbehoeften in kaart te brengen wordt in het tweede jaar van het werken met de methodes en in het EDI -traject meegenomen. Het team volgt de PDCA-cyclus, gebruiken draaiboeken en groepsplannen om de leerlingen te volgen, dit is zichtbaar in het handelingsgericht werken in de klas.
- Wij onderzoeken hoe we inclusiever kunnen werken, passend bij de populatie die we nu hebben. Denk hierbij aan Traumasensitief lesgeven, NT2 leerlingen in de school, leerlingen met een grote hulpvraag een tijdelijke plek bieden zodat dit geen thuiszitters worden.
- Digitale geletterdheid wordt middels de methode Schoolupdate geïmplementeerd vanaf januari 2026
Wij borgen vanuit de speerpunten van voorgaande jaren de volgende doelen
- Tweede implementatiejaar van de methodes voor de genoemde vakken; taal, spelling, woordenschat, technisch en -begrijpend lezen, en wereldoriëntatie
- Wij handelen volgens het Trauma sensitief lesgeven in alle groepen
Voor het meerjarenplan verwijs ik u naar ons schoolplan 2024-2028.